X & Y

med en fullt laglig frustration
och en fullt olaglig desperation
går jag alldeles för långt i piskande regn
conversen är bara skinn och ben
jag är bara en tragisk scen
överallt grisar par ner varandra
smetar vackra ord i varenda por
den ene vet att den andre tror
män och kvinnor
som musen och katten
som olja och vatten
som dagen och natten
så är det och ingen ser
när den ena viskar skriker den andra
och med olaglig desperation
omfamnar de rygg mot rygg
båda viskande
nu är jag trygg
så är det och ingen ser
män och kvinnor
som hårt och mjukt
som x och y
jaga och fly
män och kvinnor
kommer alltid att tala olika språk
hur vi än dansar är kärlek ett bråk
jag är någon med pölar till converse
och klistrat hår
och fördärvad för flera år
och egentligen vet jag vad som kommer att hända
aldrig någonsin får människan bestämma
för kärlek är som en och annan livsviktighet
som sliter och drar och tar allt man har
förvrider och förhäxar och småler och hånskrattar
det som ingen i början fattar
så är det och ingen ser
män och kvinnor
som känner och tar
och tar allt de har
som x och y
jaga och fly
/ Mary Jane

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback