If I could kill one man on earth ...


Kommentarer
Postat av: Mary Phelps Jacob

Men den där killen är ju helt tappad! vilket jävla skämt. varför säger han inte bara rakt ut; "jag är rasist" istället för att göra en så löjlig kampanj som att "jag ska rädda alla er kvinnor mot utländska män" för att förfina det. jävla offer! brännas på bål känner jag.

2010-08-24 @ 16:28:58
Postat av: Julia.

Men seriöst. Han är ju dum i huvudet. Att ständigt upprepa att Gudrun skulle jämföra svenska män med "talibaner". Vad är det för uttryck?



Sedan att han inte heller har något direkt svar på hur man ska minska våldtäkter utförda av svenska män, utan lite svävande mumlar något om höjda straff. Det är, precis som Gudrun säger, genant. Hela han är pinsam.



Hur har han tänkt när han säger att vi ska ha någon sorts kontroll på vilka människor som kommer "in i vårt land". Ska vi ha en liten psykiatrisk undersökning av alla utländska män som söker asyl? Herre gud. Seriöst, med vilken budget och med vilken tid?

Och hur är det tänkt att de här människorna ska kunna känna sig välkomna om det första dem utsätts för är misstankar att dem skulle vara våldtäktsmän hela högen. Vad sänder det för budskap om Sverige? Hur ska de trivas i ett land där de redan från början utsatts för fientlighet? Och vad leder det till? Jag tror knappast att de sitter och helgar Sverige efter något sådant. Det leder bara till hat och hat leder mycket ofta till kriminalitet.



Jag förstår inte, år 2010, att Jimmie Åkesson inte kommit längre i utvecklingen.



Gränser till länder är bara påhitt, påhitt som skänker vissa personer ett storhetsvansinne. Som får länder att starta krig mot varandra i hävdan att det är "deras" jord, "deras" kultur, "deras", "deras", "deras". Vad hände med att dela med sig? Vad hände med att behandla folk så som man vill bli behandlad själv? Var tog empatin vägen? Vad skedde med mänskligheten?!

Jorden är öppen för alla, precis alla sorters människor, vi måste kunna välkomna varandra, vi är inte så olika.

2010-08-24 @ 17:20:32
URL: http://julietjuliet.wordpress.com
Postat av: Jean Hunt

Inte nog med att han har värderingar som jag skäms över, han är en väldigt dålig politiker och retoriker. Jag kan se och godkänna några få, ytterst få, poänger som han har, men SDs valtaktik och politik är het otänkbar för mig.



Hälften av våldtäktsdomarna som föll 2009 var gentemot män med invandrarbakgrund. Ja, det innebär ju att resterande hälften var gentemot män som inte är invandrare, aka svenska män. Detta faktum inser F! och Gudrun Schyman har att göra med värderingar och värdegrunder i vår kultur, liksom i dessa invandrarkulturer Jimmie Åkesson är livrädd för. Värdegrunder som utgår från att en man har rätt till en kvinnas kropp.



Jag blir enormt trött på att SD behandlar kvinnofrågan som om detta vore medeltiden där främmande män från öst kommer och våldtar och härjar vårt land. Vi kvinnor är inte varken horor eller madonnor, vi är ett par jävla människor!



Jag är en högermänniska, jag tror på kapitalism. Men jag är feminist framför allt (och skulle bli överlycklig om jämnställdhet kunde komma upp till ytan hos alliansen). Jimmie Åkesson är också höger men han verkar inte ha någon som helst koppling till den politik jag anser är förnuftig. Att han gör narr av F! samt påstår att de vill ändra folksagor så att prinsessan inte får sin prins utan börjar spela ishockey istället, gör mig förbannad. Gudrun Schyman formulerade det så bra att vi uppfostras in i roller som gör att vi begränsas och inte når vår fulla potential.



Jimmie Åkesson och SD hör inte hemma i det Sverige jag vill ha.

2010-08-25 @ 10:00:07
Postat av: Clementine

Till och med mina blygdläppar fladdrar av ilska.

"Jag tror inte våldtäkt kan stoppas genom utbildning" Jävla idiot pucko.Hur fan annars? Med pepparspray och spark-i-skrevet lektioner? Jag tror bara att Jimmie och SD tar upp denna frågan för den är känslig och vinner röster inom ett val som detta. Jag tror inte att dem egentligen bryr sig, utan mest att de vill skapa en anledning till att smutskasta invandrarna ännu mer.

Gudrun har så jävla rätt, "Våldtäkt är inget man importerar".

2010-08-27 @ 02:16:54
Postat av: mia wallace

jag fokuserar bara på gudruns kontringar och ler. hör knappt vad pajasen till höger säger.

2010-09-06 @ 20:12:31

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback