Inblick i verkligheten:

Vi sneddar över en parkering, når trottoaren och ska precis svänga in på den bit som innefattas av följande väjningspliktsregler; trottoar, parkering samt infart då en bil kommer upp bakom och gasar runt hörnet där vi befinner oss. Min vän rycker tag i min arm och lyckas precis rädda mig från att bli överkörd. Vi skriker "vad fan håller du på med, du kunde ha dödat oss!"  varpå ett finger sticks ut genom fönstret. Jag får nog. Jag vrålar en mängd svordomar kombinerat med körskoleteori som färskt ligger i mitt minne och påpekar det orimliga i att han ger oss fingret efter att nästan ha kört över oss. Mannen i bilen backar tillbaka, sticker ut huvudet genom fönstret och skriker "vad är ditt problem din lilla hora?!" Din. Lilla. Hora. Jag visste inte ens att folk sa så fortfarande? 2010, och det mest förödmjukande han kunde komma på är fortfarande att jämföra mig med en kvinna som säljer sex. Det lägsta. Så ser det ut idag.

Ethel Greenglass Rosenberg


Kommentarer
Postat av: Jean Hunt

Jävla as! Jag kan inte ens sätta ord på hur arg jag blir. Grr!

2010-08-31 @ 10:36:18
Postat av: mary phelps jacob

jag hade en kund på jobbet som kallade mig, efter att jag tagit emot hans 12 par byxor och sagt att det kommer att ta en vecka för dem att bli klara, kallade han mig Hora, Fitta och Slyna. jag försöker inte bräcka dig eller någonting, bara påpeka att det finns fler idioter än den du träffade på. trist! riktigt jävla trist att möta en vuxen man som kallar en sådana saker! en vuxen man/människa som pratar så med en annan människa. jag förstår hur du och din vän känner. han avslutade vårt lilla "samtal" innan han stormade ut med att önska att jag kom till helvetet. jag sa "tack detsamma!"



det som var mest trist var att vi var inte ensamma i butiken, det stod en man på hans högra sidan och en äldre par på hans vänstra... OCH DE SA INGENTING. tre vuxna människor står alltså och låter denne ösa ur sig svordomar och fula kallelser mot en ung, väldigt liten och kort, kvinna. Fy fan. jag blir nästan lika arg på dem!

2010-08-31 @ 19:21:40
Postat av: Jean Hunt

Efter att ha givit en kvinna lite dåliga besked angående en leverans (hon skulle inte få den eftersom hon inte nådde upp till reglerna) kallade hon mig gång på gång för "lilla gumman". Över telefon. Hon tyckte att jag skulle jobba bättre.



Sådana fasoner hör kanske barndomen till men jag blev också kallad för hora när jag frågade vilket resultat min klasskamrat fått på sin matteuppgift eftersom jag inte hörde vad han precis sagt öppet inför klassen. Lärarens reaktion på detta oprovocerade utspel var att säga "Nämen Per!" och inget annat. Ingen utskällning, ingen tillrättavisning eller någonting.



Själv grabbade jag och min väninna tag i en 15-årig snorunge som skrek "jävla busschaufför" åt en busschaufför som bara gjorde sitt jobb, och tillrättavisade honom. Kan inte folk inse att civilkurage är grymt sexigt?

2010-08-31 @ 20:00:47

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback