vad Beyoncé kunde ha sagt

Godafton. Mrs D här. Det är tisdagkväll och jag sitter i mitt flickrum, ser tillbaka på dagen som flytt. Många intryck och stora nyheter. Dessutom fick jag ta del av de heliga inloggningsuppgifterna till Manymen och är numera min egen kvinna. Och egen vill jag nog förbli. Det har nämligen varit något av ett tema idag, det där med monogami, förlovning och ihop-het. Flickvänner som definierar sig själva genom sin partner, människor som ser ägandet som det finaste en kan ha tillsammans. Jag reagerar med höjda ögonbryn och ett stort steg tillbaka. You've gotta be kidding me, är det detta majoriteten strävar efter, verkligen? Jag är nu lite för trött för att gå in på detalj (oroa er inte, det kommer!) så ikväll låter jag den eminenta Sara Hanssons numera klassiska Single Ladies-serie tala för mig istället. Men, I'll be back..
Mrs Dalloway

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback