A cat fight ain't right

Blev rasande idag på jobbet då jag hörde detta på Brunchrapporten i P3 där de tar upp klyshan om hur kvinnor jämt och ständigt ska tävla mot varandra. Lyssna och chockas, precis som jag.

Utgångspunkten var att Hillary Clinton "snackat skit" om Argentinas president Cristina Kirchner och ifrågasatte presidentens "mentala stabilitet". En riktigt försök till en cat fight helt enkelt. Hanna Nordin fick i uppdrag att nysta i det här med kvinnlig rivalitet. Hon ringde Gudrun Schyman och Barbro Hedvall. Barbro ställer sig på Hillarys sida och börjar kritisera Cristinas utseende! GÅR DE I MELLANSTADIET?

Jag blir så ledsen. Hur ska vi gå framåt när kvinnor, och speciellt kvinnor i makt (!!) är avundsjuka så fort någon annan kvinna når framgång? Feminismen lok bromsar och vänder riktning! Förstår ni inte det Hillary och Barbro? Kan ni inte försöka se Cristinas enorma lycka i att som kvinna i ett land som Argentina ha kunnat ta sig så långt upp och faktiskt blivit president? Du var ju själv där en gång i tiden!

Klappa din syster på axeln istället och säg "One woman made it - three billion to go".

Lillit

Kommentarer
Postat av: Anonym

amen

2010-12-01 @ 13:05:44
Postat av: jd

amen

2010-12-01 @ 13:45:16
Postat av: Sapfo

Emellanåt tror jag att det är en jäkla konspirationsteori som håller oss kuvade, det där med att tjejer inte unnar andra tjejer lycka.

2010-12-01 @ 13:55:26

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback