Jag ber om ursäkt för längden på min kroppsbehåring

Jag har nu promenerat runt med mina hariga ben oppet for allmanheten i over tva veckor. Och da menar jag HARIGA. Eftersom jag inte har rakat de pa cirka tre manader ar de inte bara stubbiga utan sin fulla langd. Jag blev positivt overaskad om hur langa de faktiskt var; arligt talat har jag inte sett de sedan jag var fjorton och borjade raka benen.

Nar det blev bekraftat att jag skulle ga runt i skjorts i en solig stad i sodra California sa funderade jag faktiskt over om jag skulle raka de men tankte: Varfor? For vem? Jag har ju inget problem med de. Jag tycker faktiskt det ar ganska mysigt. Nar jag har trakigt kan jag sitta och dra i de. Det gor lite ont, men det ar en trevlig smarta. Lite som att pilla bort sarskorpor. De ar relativt ljusa ocksa sa egentligen ar det nog bara jag som ser dem.

Vi kvinnor har som de flesta vet har pa tre platser av var kropp (forutom huvudet) : Armhalorna, benen och fittan. Fittan har jag aldrig rakat. Mojligtvis for att mitt sexuella liv borjade sent och darmed var jag den enda som fick se min hariga mus, och jag hade ju inget problem med det. Innan dess hade jag knappt nagon aning om att det var nagot man skulle gora. Nar jag val fick reda pa att det var vanligt och att manga kvinnor gjorde det blev jag valdigt forvirrad och undrade om jag kanske ocksa skulle borja gora det. Manga killar foredrar tydligen ocksa att man ska vara "ren" dar nere. Jag borjade att trimma lite latt men slutade snabbt da jag insag att det var ju helt idiotiskt. Det ar vackert med har dar nere, precis som det ar vackert med skrattrynkor, fraknar, buskiga ogonbryn och allt annat som ar naturligt.

Nar jag val kommit till insikt med detta forstod jag att jag borde lata mitt andra har vaxa ut. Armhals-haret och ben-haret. Detta hade jag namligen rakat ett bra tag, bara for att tillfredsstalla allmanheten och den sociala trenden. For det ar precis det det ar: en trend skapad av jag vet inte vem. Foretag? Nagon kandis? (borde ta reda pa det). Sa som 80talets axelvaddar var en trend ar det en trend att raka bort allt javla har man har. Forutom det pa huvudet da. Det ska vara tjockt, langt och glansigt.

Fragan ar om man maste folja denna trend. Detta ar vad jag fragade mig i alla fall: gor jag detta for mig eller for manniskor runt omkring?
Svaret var enkelt och samma dag slangde jag mina rakhyvlar.


Mary Jane

Kommentarer
Postat av: jeanne d'arc

Bra. Om vi slutar bry oss och föregår med gott exempel blir det till slut ingen biggy. Dessutom är det lättare för andra att våga göra samma sak om någon annan börjat. kärlek till dig från andra sidan jorden

2010-02-05 @ 18:29:07

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback