Pride and predjudice

Okej tjejer jag måste bekänna färg; jag är otroligt fördomsfull. Fruktansvärt jälva fördomsfull och efter ett minst sagt udda människomöte har jag fått en ordentlig knäpp på näsan. Gårdagen förde inte bara med sig fylla och diverse nyp i olika buskar, utan en klyschig men ack så värdefull insikt serverades på silverfat av ingen mindre än tribe tatueringarnas konung; Partille Johnnyn numero uno.

Du skall icke dömma hunden efter håren.

Jag och mina kära vänner befann oss på röda stens strand. Barfota sprang vi runt i den berusande Göteborgsnatten och letade efter något/någon som kunde ta kvällen till nivå fantastisk. Efter några timmar av flitigt öl drickade kände jag att det var dags att lätta på trycket och begav mig för att finna den perfekta platsen för att markera mitt rivir. Under kissandets gång ringer en upprörd vän och efter tjugo minuter av tröstande hade min partyspirit försvunnit och ersatts med ett pizza/pyjamas/glass/ostmacka sug, så jag vandrade bort mot spårvagnen metalt förberedd på att lägga hela min kyls innehåll på en macka. På hållplatsen ser jag mannen som jag (och ni) gjort narr av tre gånger i veckan sedan begreppet partille johnny myntades. Med tribetatueringar, gympaskor, blonderat hår och ed hardy t-shirt (!) ser jag honom stå och kissa bakom busskuren. Jag fäller en spydig kommentar om basshunter, killen vänder sig om och istället för att kalla mig vegan eller feministfitta sätter han sig brevid mig och börjar prata. Det visar sig att vi ska åt samma håll så vi slår följe och vi har ett förvånansvärt stimulerande samtal om musik och politik. När det är min tur att hoppa av, hoppar han av och vi går hem till mig. Resten av natten berättar killen om hur jobbigt han tycker det är att han har fastnat i svenne facket. Alla hans vänner gillar fotboll när han gillar DANS (!), alla hans vänner lyssnar på Guns and roses och basshunter, han tycker det är skränigt och i hemlighet lyssnar han bara på the smiths. Jag satt med öppen mun större delen av samtalet och när killen säger att han funderar på att rösta på Fi svimmade jag nästan. Alla mina fördommar stod som spön i backen och när klockan närmade sig halv åtta i morse var jag speachless. Så vi gick och lade oss.

Mina damer och herrar jag har legat sked med en partille johnny in disguise.

E. Bennet

Kommentarer
Postat av: jd

fantastiskt!

2010-07-05 @ 12:25:08
Postat av: Sapfo

Applåderar detta!

2010-07-05 @ 12:58:14
Postat av: m.w

jag är mållös (vilket är sällsynt).

2010-07-06 @ 17:33:56

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback