Som om mitt hjärta lyste genom huden.

Och på gräsmattan kysstes vi, och min kropp började vänta på att Piki skulle pressa in sina fingrar i mig och nå ända till botten av mitt hjärta och dra i hjärtat tills det landade i hennes handflata.
Och när Pikis fingrar var inne i mig skulle hon pressa ner handryggen med sitt lår,
och det skulle nästan göra ont,
nästan vara smärtsamt,
det skulle nästan nå för djupt i mig,
nästan sudda ut alla färger i hela världen, utom den röda.
Varje gång det röda regnet föll i mig var min förvåning hejdlös, eftersom lakanen inte blev röda, utan färglöst våta, som genomgråtna näsdukar, trots att Piki hade pressat sina fingrar ända in i mitt hjärta.

ur Baby Jane, Sofi Oksanen.


/Clementine

Kommentarer
Postat av: sommar.

så himla himla fin va.

2010-06-12 @ 15:58:01
URL: http://glassplitter.blogspot.com

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback