Nummer 12, fortsättning

Nu ger jag upp. Det är inte hans flickvän som står i min väg. Det är alla andra ..

I mitt senste inlägg (Nummer 12) skrev jag om mitt försök att berätta för Honom att jag var galet förälskad och be honom att göra slut med sin flickvän (läs inlägget för mer detaljer). Mitt försök misslyckades då han somnat minuterna innan jag skulle säga allt det där. Och NEJ det går inte att väcka den björn som sover. Det är omöjligt. Jag överdriver inte.

Anyways. Jag blev så frustrerad av mitt misslyckande att jag började gråta (väldigt olikt mig?!), och en tjej som gråter drar bara ännu fler tjejer. Damn! Så där stod jag gråtandes, hjärtekrossad, med en bunch of morons omkring mig. De frågade mig vad som hänt och jag berättar allt genom snörvlingar och hick (aspackad). Söndagsångesten var SÅ STOR. "Nej nej nej nej, VAD HAR JAG GJORT? Varför berättade jag för DOM? Nu är jag kööörd..". Det roliga i kråksången är att en av tjejerna ringer upp mig dagen efter för att se hur jag mådde efter att ha avslöjat min stora hemlighet.

"Glöm vad jag sa igår"
- A okej .. (lite tveksamt)
"Eller förresten, berätta vad jag sa och sen glöm bort det"
- Du sa att du var kär... Och att han hade flickvän.
"Usch usch... Någonting mer?"
- Njaa... Du sa att ni haft sex.
"Mhm... Stämmer"
- Och att det var John du var kär i.
"JOHN? VILKEN JOHN?"
- John John?!
"VA?"
- Ja?
"Hahahahahahahahahah!"

JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV IBLAND ALLTSÅ. Där har jag stått, aspackad, gråtandes och ändå haft så mycket sans och balans att ljuga för denna grupp skvallerbyttor!

Men... Det finns alltid ett jävla "men" med i historien:
I lördags uppsökte jag detta lilla hak (där hela historien utspelat sig och där jag vet att han alltid är) och kvällen började bra. Vi pratade, skrattade, skojade. Till sist upptäcker jag att en av hönsen ger mig en blick och med ryckningar i nacken menandes att vi skulle gå ut för ett litet snack. Hon säger då att hon vet om ALLT. Tydligen hade jag, efter att jag ljugit, kommit till henne och berättat den ritkiga historien senare. FUUUUUUUUUUUUUUUUUCK! Fuck fuck fuck! Nu har hon lovat att inget säga.. Vi får väl se hur lång tid hon kan hålla sig. Jag gissar på fem minuter.

/Mary Phelps Jacob


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback