ÄT KVINNA, ÄT!

Jag har en dålig vana... Jag har ett 10-6 jobb och äter fukost innan jag åker och middag när jag kommer hem. Jag äter alltså ingen lunch, inte en skorpbit under de 8 timmar jag arbetar. Under vårt senaste Manymen möte kom detta upp på tal och jag fick stänga tillsägelser om att det bör ändras. Det bör ändras tänkte jag och bestämde mig för att det faktiskt var dags för förändring. Idag fick denna vana av kostinnehav ändras och jag, under min dybara frukost, tog mig själv i kragen och letade igenom mitt (alldelles för tomma) kylskåp på varor som skulle kunna passa som lunch. Två ägg var vad jag kunde skrapa fram och stekta fick de bli också. Så runt tre tiden då den värsta hungern gått över tog jag fram mina ägg och åt min lunch. När klockan slagit sex var jag inte ett dugg mätt och näst intill sprang till ica med visa kortet i hösta hugg, kasta i allt som jag tyckte såg gott ut och fyllde en hel korg med godsaker. Väl hemma var det dags för den berömda middagen att sättas i verket och jag - vrål hungrig - att jag skakade ville såklart att detta skulle gå fort! Köttfärs i pannan, fläkten på full fart, snart bränns färsen, tar fram skärbrädan, kniv, och börjar skära upp de grönsaker jag skulle ha till taccosen. Sallad, gurka, tomat, och wops där åkte det med ett finger! BLOD! Blod på mina grönsaker, skit samma, jag är så hungrig!

Mätt och belåten och med ett halvt finger kortare - NU är det fan dags för förändring. Framöver är det Polly som lagar ordentliga lunchlådor att ha med till jobbet. Jag tänker aldrig gå hungrig igen, annars skär jag väl av en arm nästa gång. Jag hör vad ni säger och jag tar det till mig.

/Polly


Kommentarer
Postat av: jD

LIKES THIS

2010-05-26 @ 23:57:37
Postat av: Sapfo

Halle-friggin'-luja!

2010-05-27 @ 09:19:54
Postat av: Daniel

Hejsan ursäkta detta utskick men kan inte snälla du hjälpa mig genom att rösta på min spellista :)

Skulle uppskattas hur mycket som helst! :) http://forfesten.se/?page=details&id=350

2010-05-27 @ 09:37:39
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback