Diskussion oss emellan

Som en litet passus till vad Jeanne d'Arc skrev i sitt inlägg Vems ideal följer du egentligen? har jag vid flera tillfällen slängt ur mig frasen om att jag tycker att det finns fler vackra kvinnor än män. Vid ett av tillfällena blev jag verbalt attackerad av en tjej som tyckte att jag var dum i huvudet och lesbisk (?!). Allt jag menade var bara att jag tycker att vi anstänger oss så mycket mer för att vara vackra än vad män gör. Tänk dig själv en dag på stan, spanandes efter attraktiva män (ja, jag gör faktiskt det ibland). Hur många hittar du som är HELT perfekta gentemot de kvinnor du nyss passerat? Är det bara jag eller tänker fler som jag? Jag ser minst 100 kvinnor varje dag som är så otroligt vackra och som jag skulle vilja se ut som. Eftersom jag varken är bi- eller homosexuell får jag säga -se ut som- eftersom jag inte personligen vill ligga med dessa kvinnor. Jag måste även tillägga att jag är helnöjd med mitt eget utseende så missförstå mig rätt :)
Nyligen hade jag en diskussion med ett gammalt ex om mina tankar och idéer om en skönhetsdetalj som kallas hår. (Då vi här på Manymen har otroligt olika uppfattning om det här med hår och smink är det kul att få bidra med mitt strå till stacken till denna mångfald av olika åsikter). Personligen är hår bland det äckligaste jag vet och jag rakar allt utom håret på mitt huvud. Även håren på armarna har fått sig ett trimm någon gång. Mitt ex, som tack gode gud var så med på mina noter att även han rakade sina armhålor och bröst (detta gjorde han även innan vi träffades), berättade nu att han skaffat skägg. And I puked in my mouth! Okej, dagen-efter-stubb kan vara hett men enligt hans beskrivning ser jag framför mig en skepparkrans! Det blev en hetsig diskussion om varför han låtit skägget växa och växa och växa och han säger till mig att "I dont look like a monkey by the way. Well in the end, it's a matter of taste. So, you can discuss forever if you want. And I dont like it when girls want to change the guys. They should take them as they are. And MOSTLY the girls are the ones who changes the guys".

Mitt svar blev en liten lätt uppläxning om att vi kvinnor ändrar vårat utseende VARJE dag för att vara vackra. "So I think we have a little to say".

/Polly


Kommentarer
Postat av: D A N I E L A ♥

- filmen Shakespeares kollade vi också på för ett tag. Vi har dock inte gjort stora låna uppsatser, utan har mer analyserat filmer vi kollat på och kollat på internationella och svenska delen i ett häfte och haft prov på det. Jag ångrar lite att jag tog det ämnet, visst kan det vara kul, men det krävs också en bra lärare för det, och hon vi har är en spanska och hon pratar ganska knasig svenska, och är bara så irriterad. + att vi har det med typ dem som går på Komvux och andra elever. Och att vi slutar så sent är också en nackdel.. Men helt okej ämne:)

2010-05-24 @ 07:20:57
URL: http://danielas.se
Postat av: polly

ledsen, men jag förstår inte kopplingen?

2010-05-24 @ 10:45:18
Postat av: Sapfo

Polly, det är ett svar på en kommentar jag lämnade. Inget att oroa sig över.

2010-05-24 @ 13:23:13
Postat av: mary phelps jacob

sapfo, kan du hjälpa mig. jag skrev ett nytt inlägg, nummer 13, lade det i min kategori men då syns det inte på första sidan. help...

2010-05-24 @ 14:09:48
Postat av: Sapfo

jajjamän! Det är blogg.se som är lite långsamma. Ibland får man klicka på publicera flera gånger. Tror att det har med deras uppdateringar att göra. Inlägget visas efter ett tag :)

2010-05-24 @ 20:12:40

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback