Det hela ledde mig till dig

Det kanske krävdes sex månader i dvala med ett permanent regnmoln över mig.
Det kanske krävdes en vass, tandad kniv i min hand och tre stygn utan bedövning för att skaka liv i mig.
Det kanske krävdes en väldig massa motvind för att jag till slut skulle kunna vända till rätt köl.
Det kanske krävdes sju månaders sexuell svält för att väcka min lust igen.
Det kanske krävdes sex månader av mig levande död för att jag skulle kunna återuppstå igen.
Det kanske krävdes en jävla massa hat för att jag skulle kunna älska igen.

Som en tandlös man på Sejdeln förklarade för mig här om natten,
för att kärlek skall hålla krävs det tre heliga ingredienser:
lojalitet, respekt och öppenhet.
Och jag kunde inte annat än att hålla med honom.
För där hemma låg min skatt och väntade på mig.
Så jag slet tag i mina grejer och tog nästa vagn hem
och skedade honom tills det blev ljust igen.

Mitt liv fram tills nu må ha varit ett helvete
men det hela ledde mig till dig.
Och det är så jag säger det.

Kommentarer
Postat av: N

Jag önskar och hoppas att det spricker upp här hos mig. Allt det gråa är kvävande, men kanske krävs det hopplöshet här och nu för att sedan se ljuset igen. Jag hoppas fortfarande. Tack.

2010-11-08 @ 15:16:16

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback