MENS!

Jag har inte haft mens på över ett år. Inte på grund av viktproblem eller liknande, utan för att jag har en hormonspiral insatt. När jag åt p-piller hade jag blödningar KONSTANT i SJU MÅNADER. Att nu inte ha några blödningar alls är som att ha fått en försmak av himmelriket. Det är fantastiskt! Jag har nästan glömt hur förjävligt mens är.

 

Att vara kvinna är otroligt. Jag är glad att ha fötts till kvinna. Men så var det ju det där med mens. Varför, snälla säg mig varför, ska den vara så nödvändig? Kanske är det för att plåga oss, för att påminna oss om att livet inte är helt enkelt, eller så är det för att förbereda oss på hur ont det gör att föda barn. Kanske göra oss smärttåliga och uthålliga. Man kan ju se det som vackert. En påminnelse om att inuti mig kan det växa ett barn, jag är en del av livet. Men vem fan orkar tänka så varje gång man ligger i sängen med värmekudde på magen och vrider sig av denna återkommande plåga, vem orkar tänka så när man springer framåtböjd till apoteket och köper ipren? Och så var det ju hur alla dessa jävla tamponger och bindor. Jag röstar på bind- och tampongbidrag. Det kostar så fruktansvärt mycket! Det är ju en otroligt rolig sak att lägga tusentals kronor om året på när man istället skulle kunna spendera dem på resor eller böcker. Jag säger: låt oss avskaffa mensen!

 

VT


Kommentarer
Postat av: Sapfo

Mensbidrag borde verkligen existera. Spenderar ju minst 100 kr/månaden på tamponger.

2010-09-09 @ 10:36:33

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback