Perfekt

Vi avbryter den fantastiska, sexuella leken.
Vi är båda så upphetsad att vi nästan skakar.
Iver, hunger... luften är tung av det.
Men leken får ett abrupt slut.
Han häver sig upp till sittande och drar mig med sig.
Vi sitter där, halvnakna i mörkret.
Han smeker min rygg.
Jag hasar närmare och låter mina händer mjukt glida upp för hans nacke.
Jag gömmer mina fingrar i hans mörka hår.
Jag skulle stanna här för evigt, viskar han.
Jag nickar stumt.
Länge, länge sitter vi så.
Det börjar ljusna genom gardinerna.
Morgondagen... och livet tränger sig obarmhärtigt på.
Lite har sagts men det är ett ärligt utbyte
av ord, känslor och närhet.
Efter så lång tid av vänskap, spänning och självdiciplin
är vi äntligen här.
Det här är det inte det vanliga...det här är något mer.
Det här är på riktigt, viskar jag.
-Yes.
Jag säger det med en klump i halsen.
Av lycka, och av sorg. Jag vet.
Yes.
En perfekt natt. En fulkomlig lycka.
Men vi lägger oss inte ner,
Vi somnar inte tätt omslingrade. Nej
Nej.
Jag reser mig. Och går.
Nästa gång vi ses är vi främlingar.
Vi är inte en perfekt kärlekshistoria.
Vi är en perfekt uppbyggnad och ett perfekt fall.
En perfekt natt.
Ett perfekt minne.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh va fint

2012-05-07 @ 22:05:04

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback