Kille som inte fattade vinken, nummer 26.

En sensommarnatt var jag och min vapendragare ute på en båtklubb i centrala göteborg. sent in på natten hade vi båda hittat varsitt ragg och jag drog med killen, som kom ifrån stockholm, hem. dagen efter vägrade han att gå hem. vi vaknade och jag klädde på mig, ställde mig i förnstret och tände en cigg. sa att jag måste verkligen städa idag. (vink 1). "mhm, sa han. men så stökigt är det inte". undra vad mina vänner gör, ska ringa och se vad de ska hitta på idag. ringer till vapendragaren jag var ute med kvällen innan. och pratar i X minuter om allt och ingenting (vink 2). efter samtalet började jag städa lägenheten (VINK 3). killen ligger fortfarande kvar i min säng. "kan du inte komma och lägga dig här?" nej jag måste städa. in fact behöver jag faktiskt byta lakan till och med (en klar vink, like move your naked ass off my bed, 4?). arslet ligger kvar. nä, vet du vad jag måste göra nu. jag måste gå och köpa en glödlampa. du kan följa med. (vink 5). han klär på sig såååååååå långsamt. gnyr lite nu och då. vi gick ner för gatan, där spårvagnen är och jag försöker säga hejdå men han fattar ju såklart inte utan följer med mig in på ICA för att peka ut rätt glödlampa åt mig. och där blev jag ca 40 kronor fattigare. betald och väl utanför gjorde jag en snabb manöver och gav honom en klapp på axeln och sa; så du hittar tilbaka till dina kompisar nu va?! bra. det var trevligt att träffas.

killen stod vid treans hållsplats och såg ut som ett levande frågetecken. detta var en riktig, "gnaga av mig armen", upplevelse. aldrig mer, snälla!


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback