Brottsrubricering: Stöld

Vi vill alla gärna tro att vi är bra. Snälla människor som gör rätt. Brott, straff och dömande är för andra. Så kommer tillfället då du inser att du kanske var boven i dramat. Den största skurken. Det kriminella geniet. Kanske var det inte meningen. Men det hände. Och när du inser det så är det inte vackert.

Brott du anklagas för?: Stöld

 

We Sing, We Dance, We Steal

 

Ett ord, ditt intresse väcks.

Ett skratt, du ser det framför dig innan du somnar.

En blick, den får din fantasi att spela.

Så litet, så oskyldigt, så vackert. Tillsammans en sång. Ett löfte om så mycket mer.

 

En mjuk beröring, det får varenda nerv i din kropp at skrika.

En kyss, den får dig att tappa andan.

En kärlek som lämnar utmattad, tillfredsställd och leende.

Tillsammans får de dig att se stjärnor och sväva på moln. Tillsammans, en underbar dans som aldrig bör ta slut.

 

En kyla som gör dig oförstående.

En tystnad som lämnar dig kall.

Ett avsked som slutar i förtvivlan.

Tillsammans, ett slut som krossar dig. Tillsammans, en stöld av ditt allra innersta.

 

 

Jag sjöng dig en sång. Din förvänta, mitt spel.

Jag dansade en dans. Din lycka, min underhållning.

Jag stal från dig. Ditt hjärta, min…vinst?

 

Jag stal. Och kom undan. Det finns ingen ursäkt. Ingen anledning. Varför? Kanske för att jag kunde. Men jag vet nu, även om det tog tid. Jag vet, jag inser och jag är ledsen. En dag kanske jag kan be dig om förlåtelse för vad jag gjorde. Men jag kan aldrig ge dig tillbaka vad jag tog.

Din lycka. Din kärlek. Ditt hopp.

Har den anklagade funnits skyldig?: O ja

 

 

Bli inte en tjuv du med, snälla.

 

 

 

 

 

Men det blev du. Och du stal från någon annan. Det krossade mig.

Så kanske är vi kvitt nu, eller så är vi båda lika eländiga.


I sing, I dance.... and I steal. men jag gör det ganska vackert, ger det extrapoäng?

Lämpliga straff?:…?


Signerat,

A


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback