Kära Bonnie Parker

Jag förstår precis vad du menar! Tror jag. I mina ögon handlar det om att du inte ska vara missnöjd över dina bröst från första början. Att man inte ska ha en önskan om att ändra dom alls. Att bröst inte ska vara något som bedöms. Att det ska vara fina mjuka hängiga stora konstiga små knäppa roliga och alldeles underbara köttsäckar. 

Det skall dock sägas att jag inte lever efter mina egna ord. Jag hade utan tvekan opererat min näsa om det trillade ner en miljon i mitt knä då jag i princip alltid haft komplex för den. Jag antar att ett okänt antal Barbie-näsor har påverkat detta och fått mig att tro att min rejäla skidbacke är ful någonstans långt bak i huvudet.
Min önskan är att jag och alla mina väninnor en vacker dag inte ens ska tänka tanken på att operera någonting alls. Du får givetvis operera precis vad du vill med din kropp. Det är ju också en form av kvinnlig frihet. Bara du förstår att alltihop från första första första första början utan tvekan har med objektifiering och samhället att göra. 

Tuttar är alltid fina, och det är dina nu också. Och du är glad - I'm happy for you too. Även om jag kniper ihop ögonen lite i eftertänksamhet. Avslutningsvis har jag och Don Juan flera gånger när detta samtalsämne dykt upp skålat och utropat att MEDVETENHET ÄR ALLT.


Kommentarer
Postat av: Mary Jane

Är det inte en bättre ide att lägga den där miljonen på terapi där man kan komma över sina komplex och leva i frid med sig själv, än att lägga sig under kniven för ett "quick fix"? Trots att hon känner sig nöjd nu kommer hon alltid att hitta nya saker som behöver "fixas".

2012-05-30 @ 01:23:05
Postat av: Joan Holloway

Jo, det var lite det som var andemeningen. Att jag inte lever efter det jag säger är bäst. Ett quick fix är aldrig bra, någonsin. Men att vi ens har den här bloggen, att vi ens skriver om detta och ifrågasätter... Måste ju betyda någonting? Om än oändligt pyttelite.



Det jag ville få fram var nog att ingen kommer sluta pumpa i sig silikon och fixa läppar och näsor över en dag. Men en stunds eftertanke är FETT värt.

2012-05-30 @ 09:25:23
Postat av: Bonnie Parker

Jag försår vad du menar Joan. Håller med, njaej. Det är också riktigt tråkigt att se kommentarer som "quick fix" och "Trots att hon känner sig nöjd nu kommer hon alltid att hitta nya saker som behöver fixas". Det är verkligen inget quick fix. och jag skulle aldrig gå igenom det här igen om jag så fick betalt för det. alla är olika såklart! när man vaknar upp efter operationen vill man dö - på riktigt. så ont gör det. sen kan man inte röra sina armar (bröst muskeln) eftersom det har lyfts och skurits i den. man ber och ber och ber efter smärtstillande, men doktorn kan inte ge dig mer eftersom du har redan fått två sputor medan du var nedsövd. du måste bara ta dig igenom smärtan. en vecka av apotekets stakaste piller. sova sittande. rygg smästor. nära och kära måste lyfta ALLT för dig, och du kan fortfarande inte röra dig normalt. du måste träna upp dina muskler långsamt igen. en månad senare (idag) är det okej, men fortfarande svullet och känns som att någon sparkat 7 gånger rätt på pattarna. (jag kan snart börja sova på sidan igen, men på mage - det kommer att ta ett bra tag till innan det händer). och som jag sa i mitt inlägg - om du har mer än ett komplex och tror att en operation skall fixa ditt självförtroende - gå då till en psykolog, inte till en kirurg. det är vad de säger till dig på kliniken - du kommer inte att se ut som Marilyn Monroe (eller annan symbol för vad som är vackert = du kommer inte att bli vad dy tycker är perfekt). du kommer fortfarande att se ut som dig själv. men du kommer att förhoppningsvis tycka om den delen du just opererat bättre! punkt.

2012-05-30 @ 09:42:17
Postat av: Joan

Självklart Mary. Men det var inte riktigt poängen med just det här inlägget.

2012-06-28 @ 06:34:12

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback