politik - det kan vara roligt!

Igår skulle jag möta en vän på Hagabion och ramlade helt oförhappandes in i en intervju/samtal med Gudrun Schyman. Hela rummet var fyllt med sköna människor, såna en gärna skulle haft över på middag eller druckit ett glas med. Eftersom min date var sen så slog jag mig ner för att lyssna. Och det som framförallt slog mig var hur rolig hon var, hur uppfriskade ledigt hon pratade om sex och hur hon lyckades få en att känna det som att vi satt hemma i hennes vardagsrum istället för att agera publik under hennes valturné. Den vanliga stelbenta politiker-jargongen fanns liksom inte där i rummet, även om hon medgav att visst röstfiske fanns på dagordningen. Hm... Inser medan jag skriver det här att det krävs något visst av en politiker för att faktiskt erkänna detta. Hm.
Iallafall, på lördag besöker hon Marstrand för att prata om suffragetter under öns sekelskiftesdagar. Jag kommer snöra på mig mina finaste kängor, sätta upp håret i en knut ála Selma Lagerlöf och knata dit. Om ni skulle ha vägarna förbi så kan jag garantera att det kommer vara värt det. För nog kan hon fånga en publik alltid.
Mrs Dalloway

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback