HÄR TESTAR VI RUBRIKEN

Vad ska jag säga om året som passerat? Jag fyllde 20, åkte till andra sidan jorden, fick tusen nya jobb, grät tusen tårar, skrattade tusen skratt, ljög tusen gånger, såg tusen nya ansikten, var utanför, innanför, ovanför tusen gånger. Tappade bort mig själv i all röra och upplevde en smärre identitetskris. Spenderade några månader med intensiv soulsearching. Vissa delar av mitt förut så självklara jag fick förbli borttappade medan vissa delar återfanns. Framtidsångest men framförallt framtidstro. Vad jag än känt, tänkt och sagt kan ingen ta ifrån 2010 det faktum att det har varit ett händelserikt år. Mitt första år i frihet blev precis så som jag önskade när jag sprang ut ifrån gymnasiets dörrar. Jag har varit i upplevelsernas centrum och älskat det, hatat det och varit förvirrad på grund av det. Jag har börjat lägga en grund för det som komma skall och nu återstår det bara att se vad 2011 har att ge.

 

Mina nyårslöften inför 2010 var en hel drös, några har infriats, några glömts bort och några har varit för svåra att hålla. Inför detta år låter löftet väldigt simpelt, men det är inte mindre viktigt för det. Jag lovar 2011 att jag ska känna efter ordentligt och agera utifrån det. Förhoppningsvis tar det mig till något nytt och bättre eller får mig att inse att gräset är grönast där jag redan är. Jag hoppas i alla fall att det för med sig lite klarhet till oss alla.

 

För att avrunda vill jag dela med mig av inget mindre än ett helt fantastiskt youtube klipp som ni säkert också såg i Filip och Fredriks årskrönika i går kväll; låt oss alla någon gång i livet känna samma rena glädje som denna man.

 

E. Bennet

 

 


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback