Vi som överlevde vintern

Med nyfräknig näsa och svettiga armhålor ligger jag på en filt
i slottskogen och inte ens en stor måsskit på mitt lår kan rubba
mitt förvånansvärt goda humör denna vårdag. För en månad sen
var det snöblandat regn, oinspirerade pastarätter, alldeles för
många jobbtimmar för mitt eget bästa och oräkneliga konflikter
som präglade min vardag, inkluderat en fruktansvärt stormig
och tärande samborelation att axla.

Men så fort solen börjat visa sig har min och min mans relation peakat,
från att ha varit växlande nederbörd med nordliga vindar till högtryck,
fågelkvitter och det välbekanta ljudet av vågor skvalpande mot en
strand. Äntligen: samarbete, förståelse, gemensamma beslut och
passion! Plusgrader räddade vårt äktenskap! Solen smälte ner våra
skyddsbarriärer!

Jag funderar på alla våra relationer vi genom snöstorm och rysk
vinterkyla på något sätt lyckats hålla levande, en liten liten glöd
i midvintermörkret som vi på nåt sätt blåst till liv igen. Vi som hållt
kvar vid den där ursprungliga känslan och lyckats lägga band på
impulsen att strypa våra partners när de sover.

En eloge till oss. En applåd till oss. Vi som trots svältkost och möda
lyckats hålla kärleken vid liv genom en mardrömslik vinter.

Amor vincit omnia

/Huckleberry

Kommentarer
Postat av: hej

Bra gjort

2011-04-26 @ 13:57:59

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback