"amen du är säkert ful utan smink"

Jag ska möta min pojkvän hos hans polare och strax utanför lägenheten där han befinner sig står tre unga män och stroppar runt som om "de ägde marken de stod på". Jag hinner tänka "åh nej" innan jag går förbi dem och det tar en bråkdels sekund innan en av dem börjar skrika "uuuh hej tjejen du är så fin kom hem till mig så 'kollar vi på film' hahaha. kom hit då bruden kom hit så knullar vi". Syftet med den här typen av uttalanden är att 1. hävda sin manlighet, 2. hävda sin heterosexualitet och sin 3. hävda sin överlägsenhet mot mig som man. Han har ju som man rätt till uttrymmet och får säga och göra vad fan han vill. Allt för honom är tillåtet. Konsekvensen blir ofta att bruden blir inträngd och förminskad, skäms lite. Vet inte vad hon ska säga tillbaka. Det är tre mot en. Men inte idag.

Jag blir så monstruöst arg och vänder mig om och kollar på denna patetiska ursäkt till man och skriker "vem fan tror du att du är?". Han blir väl tyst av förvåning så jag hinner fortsätta "tror du att jag vill prata med dig ditt fula fan? tror du jag skulle vilja följa med dig hem och 'kolla på film' eller? Hur understår det ens dig att tilltala mig? Jävla idiot". Killen vänder heltvärt och skriker "amen duråå vem fan vill ligga med dig med .. ehhh.. dina kanintänder.. uuuh fan vad .. schleten du ser ut nu när jag tittar igen, jävla hora. .. du är säkert asful utan smink .." HAHAHA OJ VILKEN COMEBACK .Jag vänder mig om och trycker portkoden och han skriker "aa fast nu ser jag att din röv är ganska goo, ska jag ta dig i röven eller va va va??".


Min uppmaning till er idag blir: Håll aldrig käften. För om vi fortsätter att tillåta folk och framför allt män att behandla oss respektlöst over all så kommer de respektlösa beteendet, på alla plan, att fortsätta i all oändlighet.

Kommentarer
Postat av: pkj

GAH, spotta galla på dem ska man. Bra gjort JD!

2011-07-21 @ 13:03:44
Postat av: Sapfo

Fortsätt er kamp systrar och bröder!

2011-07-21 @ 14:03:59
Postat av: Lillit

HUMOR! HAHAHHA, jag tycker SYND om sana killar. En bra strategi ar att vanda sig och och SKRATTA som man aldrig skrattat forut, typ ga fram och klappa honom pa kinden. Eller bara gora "the Face" haha. Funkar pa allt.

2011-07-23 @ 06:55:29

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback