Att ligga eller inte ligga?

Notering: Detta är inte ett personligt påhopp mot en person och dennes åsikter. Det är en argumentation mot tankar som delas av många och i detta fall luftades av någon som gav inspiration.

 

Att tjejer inte borde bli dömda för att vi har ” sex like a man” är redan diskuterat och utrett.  Vi har rätt att ligga för att ligga utan känslor inblandat och ska inte bli dömda för det., överens. Självständiga kvinnor, rätt att njuta etc etc.

 

Men hur detta skall gå till kan fortfarande diskuteras.  Min ”manliga inställning till sex” har av mina vänner gång på gång bekräftats. Till exempel när jag slänger iväg ett telefonsamtal på väg hem från nattens ligg i ”strictly business” anda (känslolöst, inte horigt) och säger ” fan vad skönt, det behövde jag. Frustrationen borta”. Dock blev denna inställning nyligen ifrågasatt när jag blev kallad frigid och brudig för att jag nu tre gånger i rad nekat till sex när jag haft kuken serverad på ett silverfat. Mitt svar - jag ligger inte (numera) med någon första gången. Kontra- varför ska vi hålla på oss?. Att ligga eller inte ligga, det är frågan.

 

Ja varför ska vi egentligen hålla på oss? Vi kåta, frustrerade kvinnor på toppen av vår ungdom som vi borde utnyttja till max. Varför ska Jag hålla på mig när allt jag just nu vill ha är ett jävla ligg? Vad fan ska jag göra det för när jag vet att jag bara behöver knäppa med fingrarna för att få kuken serverad, och inte på silverfat. Jag kan ha den på ett jävla diamantprytt tårtfat om jag så önskar.  Varför?

 

Därför att hur självständiga vi än är så förblir det fortfarande ett maktspel. Ett odödligt maktspel mellan kvinnor och män. Lusten, jakten, vinsten. Och jag spelar för att vinna. Drar jag ut på det kan jag trigga hans lust och näst intill driva honom till vansinne. Drar jag ut på det blir jakten lång, oviss och spännande, och det är han som jagar. Drar jag ut på det blir känslan av vinst maximal.  Drar jag ut på det har jag inte bara kastat tärningen, jag har spelat spelet.

 

Poängen är att jag vet att jag kan få ligga när jag vill, på vilket förstagångsmöte som helst. Däri ligger min makt. Makten som ger mig övertaget trots ett mansdominerat samhälle. Genom att ge honom samma fördel, ligga direkt,  är fältet utjämnat. Varför ge honom den självförtroendekicken, inte fan har han förtjänat det. Och det låter jag honom veta, att han inte förtjänat det direkt. Där etablerar jag mig som starkt självständig kvinna. Låter honom veta att jag inte behöver just honom, jag kan få vem jag vill, varför ta just honom.  På så vis vet jag att han kommer minnas mitt ansikte när jag går därifrån, sex eller inte, och det får honom att komma tillbaka efter mer. Makt När jag sedan ligger med honom behöver jag aldrig oroa mig för att han ser mig som lätt eller sig själv som vinnare. Vinst.

 

Att ligga eller inte ligga, direkt? Jag tror säkert att båda vägar kan funka.  Sex direkt. Strictly business. Båda vet att de gör det för sin egen skull och inte för bekräftelsen. Båda kan gå därifrån utan att oroa sig för att ha lämnat någon i känslomässigt uppror eller för att ha fått en stalker. (Förhoppningsvis behöver ingen heller oroa sig för klamydia, herpes eller ungar - extra bonus) Vinst –Vinst

 

Jag väljer ändå den andra vägen. Ge det en gång extra eller två. Fortfarande Strictly business och alla ovannämnda fördelar. Men lägg där till ruset och kicken som ett riktigt bra spel ger. Visst, jag kanske förlorar en kuk eller två på vägen. Men det är det här sättet jag valt att spela mitt spel och känslan när du ligger där och vet att personen faktiskt har kämpat lite extra för dig. Den är värd det. Självständigheten du känner av att veta att han vet att du skulle resa dig och gå därifrån när helst du vill utan en sekunds tvekan är värd det. Med sex direkt kan du själv veta att det är på dina villkor, förhoppningsvis gör han det med men risken att han tror sig på mannligt svinigt vis finns alltid. Dra ut lite på lusten och jakten för att komma till vinsten och du får vara säker på det. Ingen som helst tvekan för någon om var du som kåt, frustrerad och fantastisk kvinna står. Dina villkor, ditt spel, din vinst. Det är värt det.

 

Kanske låter det jävligt för honom. Vad får han ut av det? Varför vill han vara med och spela egentligen? Sex direkt ger honom självförtroende, han fick en kvinna, grattis. Tänkt dig då självförtroendet det ger honom när han får en kvinna som inte vem som helst kunde få. En kvinna han fått jobba för, fått våndas lite över för att han vet att hon kan få vem som helst. Han vet att hon kan gå ifrån det här spelet när hon vill. Men han fick henne till slut. Självförtroendet han får ut av det kommer vara värt slitet.  Så i slutändan kvarstår samma ordning och utgång.  Skillnaden? Att inte ligga direkt: Dubbelvinst- Dubbelvinst

 

Game on ladies

 

Signerat,

Artemis


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback