Fyra månader senare

som att upptäcka mögel som spridit sig
upp längs badrumsväggen
rakt framför ögonen på dig
råttor har byggt bo
i madrassen
du sovit på
maskar i äpplena du äter
dina glasögon är så igentäckta av damm
att allt detta skett
rakt
framför
ögonen

dig

träbjälkarna under golvet du står på
är ruttna
det är mögel under din grund
det är lögner i din telefon
det var månader sen
du bytte lakanen du
gömmer dig under
men
du
vägrar
se
det

men när han sätter sig gränsle
över dig och dina armar,
bänder upp dina ögon
med tårar i sina egna
då reagerar du
som

jordens
undergång

du spyr upp allt han matar dig med
du blöder genom näsan
munnen
öronen
ögonen

du håller andan
tänker
"ta
bort
mig
nu"
ogör mig
för-
gör
mig

och du gråter när han låter dig kyssa honom en sista gång

/ Jeanne D'arc


Kommentarer
Postat av: M

Jag grät när jag läste detta.



Jag gråter fortfarande.

2009-08-08 @ 17:29:42
URL: http://rymdskeppsmaskinen.blogspot.com

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback