Under månen

Jag och Don Juan sitter i en vindstilla hamn. Månen
lyser som en jävla strålkastare och vi dricker öl, hon
röker Camel, jag röker LM-menthol. Vi pratar om livet
och döden och den här stan. Om kärlek och om det
fysiskt sett är möjligt att få både pirr och trygghet i en
och samma relation. Två svanar glider förbi där
månen reflekteras i havet.
- Har du hört det där om svanar? frågar jag.
- Det där om att de håller ihop med samma partner
livet ut? motfrågar Don Juan. Jag nickar, tar ett bloss
och tittar efter svanarna. Efter en stund utbrister jag:
- BULLSHIT.
- Bullshit, säger Don Juan bittert och vi sitter tysta ett
tag och tittar ut över sommarnatten.

Sen utbrister vi i gapskratt.



foto av Sally Mann

/ Jeanne D'arc

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback