wise words at sevenmanisland

För en tid sedan, exakt en vecka innan studenten
så satt jag på en ö i Göteborgs skärgård med vänner.
Under en pratstund med Jeanne d'Arc så kom vi in på män
och min blyghet. När jag berättat mina tankar om att chansa
så försökte hon få mig att förstå att man ska våga ta risker och sa
något som fastnade. "Det värsta som kan hända är att du blir nekad",
och så var det inget mer med det.  

I den stunden trodde jag aldrig att jag skulle följa hennes råd,
hur mycket jag än tog åt mig av vad hon sa. Nu, nästan tre månader senare,
så tackar jag innerligt för de ord som jag fick höra. Kanske har jag inte fått
ett lyckligt slut, men ett sommaräventyr som sent ska glömmas.
Det är väl nu när man fått uppleva en del saker som jag insett betydelsen
av sådana små tal och jag, jag har sagt det i tidigare inlägg, men nu ville
jag helt enkelt lägga lite större vikt på det.

/Dear Prudence

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback