Enough!




//Svar till "En hora som inte får ligga" av Margret Altadottir

Hej chefredaktör Margret. Gillade din, om så koncisa, twist på
ledaren, men det känns som att du missar hela poängen i
hora-debatten. Problemet är inte att män/pojkar/indiekillar/
manshoror/svin/pretton kallar framgångsrika, snygga kvinnor
(som de förmodligen känner sig hotade av) som inte ens får
ligga för horor. I röd text citeras din bedjan till läsare/
medmänniskor/ordbajsare att sluta kalla varandra horor, med
en liten eftersläng i brödtexten "I alla fall de som inte ÄR
det." Snälla Margret, berätta för mig, vad är en hora för dig?


Låt oss börja med att definiera ordet hora: Prostitution
(ytterst av latin pro-stituere, '(offentligt) ställa ut')
kallas den verksamhet där en eller flera personer utför
sexuella handlingar åt en annan mot ersättning. I folkmun:
billig brud. I praktiken: brud som folk vill ligga med,
gillar sex och därmed ligger när hon känner för det och
får tillfälle.


Sen när blev en brud en hora för att hon gillar att ligga?
Bara för att varken du eller denna blonda, populära
bloggaren gillar (eller får) ligga, rättfärdigar det
då män/pojkar/indiekillar/manshoror/svin/pretton att
kalla kvinnor som faktiskt ligger för horor? När skall
det blir okej för brudar att kunna "ligga som män",
när de känner för det, med vem fan dom vill, utan att få
omvärldens blickar i ryggen och uppmaningar om att tänka på
sitt rykte? När ska jag kunna komma ut från toaletten
på en efterfest med blossiga kinder och få en ryggdunk
och en high-five av mina vänner över min prestation,
istället för att smyga ut bakvägen och undvika folks
dömmande blickar över att jag tagit för mig sexuellt i
detta o så svidande patriarkat? Över att jag knullat
skiten ur nån stackars indiepojke och lämnat honom med
våta ögon och "när ses vi igen?" på tungan?


Istället för att sitta med blonda hårlockar och silikonbröst
och knappa på sin laptop med sina nypedikyrade naglar
och skriva om hur provocerad hon blir över sitt obefogade
horrykte hade jag dragit av mig juicy-overallen, glidit
ner till köttmarknaden och knullat skiten ur de där killarna.
Snacka om att provocera tillbaka.//


lyssna gärna på indieprettopojkarna ttas 50 cent-cover av, just det, many men
http://www.youtube.com/watch?v=Vwdp9vbPb0U

xxxxx
/ Jeanne D'arc

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback