Mina tidiga romantik

Här är en dialog från min favoritfilm från när jag var liten. Jag insåg hur vardaglig handlingen är.
Det börjar med att Odeth (prinsessan) blir sur på Derek (prinsen) för att han bara vill gifta sig med henne på grund av hennes skönhet.
Derek diskuterar det med sin betjänt Pålle som är väldigt sur på honom:
Pålle: "Vad finns det mer??!?!?!" Hon sa "Är skönhet allt du bryr dig om?", och du sa "Vad finns det mer?"
Derek: Det var dumt, jag vet.
P: Ta och skriv en bok! "Hur man sårar kvinnor med högst fem ord"
D: Jag kom inte på något annat...
P: Tänk! Du måste se något annat än Odeths skönhet!
D: Visst gör jag det Pålle! Hon är som... jag tror... ja, du vet.... och sen.... Har jag inte rätt?
-Tystnad-
D: Jag vet inte vad det heter! Jag får nog ge prov! Hon ska få se!
Denna uppfattning om mäns simpla åsikter om kärlek, romantik och kvinnor har bevisligen omedvetet påverkat mig sedan jag var fem år gammal. Självfallet finns det män där ute som tänker på mer än att bara knulla. Som fattar att det finns mer inom romantik än att hålla handen eller kolla på en go film tillsammans.
Som inte bara blir förälskad i första intrycket och sedan blir rädda när djävulshornen möjligtvis visar sig.
Men, vänner. För att citera Grand Master Flash:
It's like a jungle sometimes
It makes me wonder
how I keep from going under
/Mary Jane

Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback