Because you're worth it

Till alla skribenter på denna blogg, till alla kvinnor i min närhet eller egentligen till alla kvinnor som lever på vår jord. Ni förtjänar det bästa.


Med det uttalandet menar jag alltså det allra allra bästa. Grädden på det jävla moset, körsbäret på toppen, allt smör i småland. Nöj er för Guds skull inte. Sträva högt och tro på att ni kan uppnå det, för det vet jag att ni kan. Jag inspireras av er alla och önskar ni kunde se er själva genom mina ögon. Ni är fantastiska. Jag vet att jag låter som en amerikansk religiös fanatiker, men tillåt mig att kväva er en stund med min kärlek. Vi har alla genomgått vår fare share av motgångar och kämpat i ändlöst långa uppförsbackar. Oavsett om du är feminist, kommunist, anarkist, liberal eller individualist så vet jag att du upplevt och känner igen dig i det vi skriver om på denna blogg. Så joina våran kamp för ett mer jämställt samhälle. Du behöver inte bränna din BH, sluta raka dig eller kastrera männen i din närhet. Du behöver bara kännas vid det faktum att vi behandlas olika utifrån vilket kön vi har och vilja att det skall förändras. Vi är sjukt coola kvinnor och vi ska inte nöja oss med det näst bästa. För vi förtjänar en förändring och jag tror verkligen att vi kan uppnå en om vi enas. It is time to unite our fucking forces.

 

E. Bennet


Kommentarer
Postat av: Anonym

amen sister.

2010-08-31 @ 11:36:17
Postat av: Sapfo

Än en gång talar E. Bennet sanning. Halleluja!

2010-08-31 @ 14:28:01

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback