Nytt liv, nya möjligheter

Jag vill inleda det här inlägget med ett litet stycka från en av mina, just nu, favorit låtar;

"You’re a good soldier
Choosing your battles
Pick yourself up
And dust yourself off
And back in the saddle
You’re on the front line
Everyone’s watching
You know it’s serious
We’re getting closer
This isn’t over"

Jag har en plan som sattes i verket för ungefär... 14 minuter sedan.

Efter ett par veckor av djup depression på grund av åtrån av en man som faktiskt tycker om mig (jag har inte fattat det, inte alls) och som tyvärr befinner sig ett par hundra mil ifrån mig. Jag blev stressad för jag trodde inte att han ville ha mig, blev för på och drev killen mer och mer ifrån mig, kallade honom "son of a bitch" och fick sedan ett argt samtal där det mesta var arga fraser på grekiska och med del engelska inslag som jag faktiskt förstod. Vi har inte hörts av på över en vecka och jag har aldrig mått bättre. Min plan, som sagt, inleddes med ett "förlåt" sms, om ni förstår vad jag menar. Jag bad om ursäkt för mina handlingar och bad honom att vara min vän. Han svarade direkt med "det vet du att jag vill". Så nu är vi vänner. Jag vet vad han är för kille. Han är bartender, på cypern och utnyttjar det som in i helvete. Han är snygg och har bara lösaktiga förhållanden. Är det en kille jag ska sitta här hemma i sverige och gråta över? Nej. Jag har kommit till insikt att jag inte vill ha honom... just nu.

Sedan två år tillbaka har jag velat flytta till denna vackra ö och stad jag träffade killen och det skall jag också nu göra. Till hösten drar jag och nu med ett öppet sinne, ingen bartender för mig, utan bara jobb och grekiska kurs. Sen får vi se med resten. Vi är vänner och det känns bra. Det hade varit jobbigt om jag kom dit och vi skulle glänsa arga blickar åt varandra över axeln. Nu startar vi om på noll. Jag har aldrig mått bättre. Mina vänner tror också att det beror på att jag fakltiskt har bestämt mig för att åka, fullfölja min dröm om att lära mig detta underbara språk, vara i värmen och bli uppvaktad av otroligt vackra män (som i flera - män).

I morgon säger jag upp mig från jobbet, ringer hyresvärden och bokar biljetten. Hejdå Sverige.

/Mary Phelps Jacob


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback