Tillåt mig att skrika högt

Jag är så arg och ledsen att jag skakar och vet inte vad jag skall ta mig till. Snart exploderar jag och det kommer inte hjälpa till ett dugg. Så jag skriver ner nyheten här som ni säkert redan har hört så att vi kan skrika ut över takåsarna tillsammans.

En tvåbarnsmamma i Iran erkänner efter 90 piskrapp att hon varit otrogen, hon kommer därför att bli stenad till döds. De kommer begrava henne upp till bröstet och sedan kasta stenar på hennes överkropp och ansikte tills hon avlider. Stenarna som används får inte vara för små och inte för stora. Allt är reglerat och kliniskt uträknat så att de kan orsaka henne så mycket smärta som fysiskt är möjligt och dra ut på dödstillfället så länge det går.

Det är år 2010 och jag har aldrig känt mig så maktlös.
 

E. Bennet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7412046.ab


Kommentarer
Postat av: Jean

Grr! Såg det idag också! Usch usch usch! Vidrigt!

2010-07-05 @ 21:21:41

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback