Huggande kådisar

Var det någon mer än jag som njöt hysteriskt av dagens Metro? Sida 17, "Huggande kådisar vapen mot våldtäkter"!

"Läkaren Sonnet Ehlers delar ut kondomer med huggtänder i Sydafrika > ska skydda mot våldtäkter.

Kondomer med huggtänder - det är Sonnet Ehlers bidrag till kampen mot våldtäkter. Under VM i Sydafrika har hon skänkt 30 000 huggande kondomer till kvinnliga fotbollsfans. Kondomen, som fått namnet Rape-aXe, förs in i slidan som en tampong. Vid en våldtäkt fastnar huggtänderna i mannens penis. -Det gör ont, mannen kan inte kissa och gå när den är på. Om han försöker ta av den känns det ännu värre, säger Sonnet. Inte förren han uppsökt läkarvård kan mannen befrias från smärtan. Och Sonnet Ehlers hoppas att myndigheterna sedan tar hand om de rättsliga påföljderna. -Den ideala situationen för en kvinna att bära kondomen är när hon kommer ut på någon form av blind date, eller till ett områda hon inte är bekväm med, säger hon. Men Carina Ohlsson, förbundsordförande på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, ser ingen framtid för Rape-aXe i Sverige. -Jag är mycket tveksam till den här typen av åtgärder där man lägger ansvaret på kvinnan. Det låter nästan som att återinföra kyskhetsbältet, säger Carina Ohlsson." skriven av Annika Henning

Jag ler och njuter när jag tänker på att ett äckel, som tror att han skall få våldta, får sin kuk halvt om halvt avbiten istället, men samtidigt håller jag med Carina. Vi ska inte behöva gå runt med huggtänder uppstoppat i fittan som skydd mot en annan människa! Så fan heller! Artikeln gör mig båda glad och förbannad på samma gång.

Edie Sedgwick


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback