Det är en sjuk värld vi lever i

Det här är urval från en dokumentär om soldater i afrika som jag tyvärr sappade mig till och tittade på.

En man står uppe vid altaret i en kyrka och brevid honom står en flicka: "Det här är min dotter" säger han. "Tro det eller ej".

"Vi brukade rada upp dem, alla flickor i byn som vi invaderat, rada upp dem och klämma dem på brösten. Vi började med flickan som stod längst till höger i ledet. Nej inte den här, inte den här, nej inte den här heller" tills han hade hittat en som han ville ha.

"Jag har våldtagit flickor... och kvinnor".
-Vet du vilka du har våldtagit och skulle du kunna träffa henne?
"Ja, jag skulle vilja träffa henne och be henne att glömma bort att hon hatar mig".
-Du skulle kunna ge henne någonting, så att hon glömmer.
"Ja, ja det är en bra idé".
-Vad ska du ge henne?
"Jag vet inte".

Vidare in i dokumentären berättar en annan soldat om när han våltagit en kvinna:
"Jag gav order om att hon skulle klä av sig och lägga sig ner. Hon blev rädd. Hon grät. Vi hade sex mot hennes vilja. Efter några dagar hade hon vant sig och vi gifte oss. Många soldater gifter sig på det sättet här. Idag älskar hon mig".

Jag var nära på att spy vid flera tillfällen när jag tittade på det här, som svt24 dokumenterat om. Jag hade ingen aning om att det faktiskt går till på det här sättet i vissa delar av världen och det gör mig riktigt jävla förbannad. Ska man verkligen behöva bli våldtagen och vänja sig för att hitta en man?! NEJ!!! Det är en sjuk och orättvis värld vi lever i!

/Polly


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback