Whats wrong with that?

Vad är grejen med ångest egentligen. Varför ångra saker du gjort, upplevt. Man lever bara en enda gång, i alla fall som den du är just i det här livet. Jag träffade en kille en gång som sa, efter att vi haft sex, att han ångrar alla han legat med. Minen mitt ansikte gav ifrån sig då går inte att beskriva, inte ens med bild, och jag var nära på att skrika: "VARFÖR?!". Hans svar blev "Men, Lisa 18 år, på en parkbänk? Vad fick jag ut av det?". Tolka killen rätt, det gjorde inte jag först, han menar alltså att han inte vill ha meningslöst sex med kvinnor han antagligen aldrig kommer att träffa igen. Det sexet jag ofta kallar spontant och roligt. En härlig upplevelse som bara händer när man är så kåt att man inte kan hålla sig tills man kommer in och i sängen. Det är väl inte meningslöst? En upplevelse som slår Lissebergs alla åkattraktioner med hästlängder! Sen började vi prata om antal partners, det var en annan sak han hade ångest för, han hade ju haft sex med SJU stycken. Det för FÖR många tyckte han. (Han skulle bara veta vilken liten slut han precis hade varit med då). Jag fråga då om han ångrade att han hade legat med mig och han svarade "inte än". Inte Än???? (Offended!) Efter mycket om och men och diskussioner som jag inte riktigt kommer ihåg hur de utspelade sig vet jag att summan av kadimumman blev att han tog tillbaka allt han hade sagt och att han numera kan skratta åt sina upplevelser och faktiskt se dem som just det. Det var dagens goda gärning - få en vän att sluta ångra sina beslut och handlingar och leva livet. Jag har antagligen förstört killen för alla tjejer han nu skall komma att träffa... men men what can you do.


/Edie Sedgwick


Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback