Jimmie Åkesson, du behöver en kram

 

Jimmie Åkesson, du behöver en kram.
Sverigedemokraterna är nu i politikens finrum. Helst plötsligt känns det finrummet inte
lika fint längre.
I några dagar var jag jättearg. Jävla rasister. Men sen började jag inse att jag använde
samma vapen. Gjorde ett vi och dem. För det är ju det som Sverigedemokraterna
har använt sig av. Polariserat svenskar och invandrare. Gett oss en fiende som går
att skylla allt på. Som genom utfrysning och utskickning löser alla våra problem.
Mindre brottslighet, mindre mångkultur, mer trygghet och mer ”svenskhet”.
Till alla er som röstat på Sverigedemokraterna:
NI är en del av oss. Det finns inget vi och dem. Jag vill ta er hand. Lyssna på varför ni tror
på den sortens politik. För ni som har röstat är väl arga. Ledsna och otrygga. Besvikna.
Jag vill lyssna på er. Ge er en kram och säga att det är okej. Men att det kanske inte är
lösningen att polarisera. Att skydda sig själv genom att lägga en pistol under kudden när
man går och lägger sig.
Jimmie, kom i min famn. Jag tror du behöver det mer än de flesta. I alla fall just nu.
/Frusciante
Sverigedemokraterna är nu i politikens finrum. Helst plötsligt känns det finrummet inte lika fint längre. I några dagar var jag jättearg. Jävla rasister. Men sen började jag inse att jag använde samma vapen. Gjorde ett vi och dom. För det är ju det som Sverigedemokraterna har använt sig av. Polariserat svenskar och invandrare. Gett oss en fiende som går att skylla allt på. Som genom utfrysning och utskickning löser alla våra problem. Mindre brottslighet, mindre mångkultur, mer trygghet och mer ”svenskhet”.
Till alla er som röstat på Sverigedemokraterna:
NI är en del av oss. Det finns inget vi och dom. Jag vill ta er hand. Lyssna på varför ni tror på den sortens politik. För ni som har röstat är väl arga. Ledsna och otrygga. Besvikna. Jag vill lyssna på er. Ge er en kram och säga att det är okej. Men att det kanske inte är lösningen att polarisera. Att skydda sig själv genom att lägga en pistol under kudden när man går och lägger sig.
Jimmie, kom i min famn. Jag tror du behöver det mer än de flesta. I alla fall just nu.
/Frusciante

Kommentarer
Postat av: Mary Jane

Åh vad jag håller med dig. Att slå tillbaka leder inte någonstans! För att komma någonstans måste man kommunicera, inte hata och lära sig av varandra. Lyssna, och kanske inte acceptera, men förstå.

2010-09-26 @ 11:29:14

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback