Januari

Jag önskar att jag inte hade svamp så att jag kunde ta ett långt, varmt bad och doppa huvudet under ytan för en sekund. Glömma bort den grå, hala terrängen utanför och fantisera ihop ett nytt scenario, ett där vi kanske höll sams och fångade krabbor i julis milda eftermiddagssol. Någonstans bortanför höghusen och sopnedkastet i den rosa trappuppgången och konflikter inför ett tiotal främmande spårvagnspassagerare . Kanske på ditt landställe som jag aldrig varit på men som jag mer och mer frekvent fantiserar om just nu. Men istället sitter jag här med svamp och det är redan mörkt ute och det är min tur att diska och det kliar så brutalt mycket mellan mina blekfeta lår. Man kanske borde köpa en restresa och få lite D-vitamin injicerat på ett all-inclusive-ställe. Peela bort den oändliga tröttheten i mina axlar och fötter. Jag hatar den här månaden. Jag hatar att vara fattig och jag hatar att ha svamp.

/ Huckleberry



Kommentarer

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback