trettonde i tredje

dag 1: jag har precis kommit tillbaka till paradis-ön efter en två veckor lång semester i ett annat paradis-land. i ett land långt långt borta, långt borta ifrån alla bekymmer och alla bravader jag samlat på mig här på ön. jag har helt rensat ut min kropp och varit på psyk-rehab och infact riktigt rehab. ingen riktig alkohol konsumtion at all. men så fort jag kom tillbaka hade jag en dejt på flygplatsen (jag älskar den här ön). jag stod utanför flygplatsen, i väntan på ett par vänner att plocka upp mig, med min första cigarett på två veckor när en man (min ålder) kommer fram till mig och säger: "det är väldigt kallt här idag. skulle du vilja gå in och ta en kopp kaffe medan vi väntar?" varför inte liksom. och vi hade en trevlig konversation tills vi båda blev hämtade av nära och kära.

det första jag och mina vänner gjorde var att bestämma oss att gå till baren senare på kvällen. och senare på kvällen efter allt för många shots och andra starka drycker bestämmer jag min för att call it the night. skall försöka att vingla hemmåt men jag har precis flyttat in i en ny lägenhet så jag hade helt glömt av vart jag bodde någonstans. gick tillbaka till baren för att be en av vännerna att köra mig hem. väl hemma bestämmer jag mig för att slänga iväg ett sms till THE BIG LOVE att "vi kan ha sex inatt, kom bara kom". med X antal stavfel. han svarar och säger att han gärna är up for it, men senare. kl är ju bara tre på natten och det är tydligen för tidigt. inte för mig. jag kalasdeckade och hörde inte när han smsade igen...

dag två: baren igen. where else.... han och jag tittade på varandra. hela kvällen. men inget mer. inget hej, no nothing. jag gick hem. fortfarande bakfull sedan kvällen innan. kl 06.30 vaknar jag av att barägaren ringer mig för ett botey call. "var är du?" hemma. "ensam?" ja. "vill du ha sällskap?" nej. "varför?" för att du är helt fel sällskap för mig. klick.

dag tre: jag slutade jobbet kl 12 och mina vänner ville gå till baren igen. han var där med en stor irlänsk grön hatt på sig. när jag kom in tog han snabbt av den, precis som att han skämdes för att se lite lustig ut. jag drog i mig ett par snabba drinkar då baren snart skulle stänga. på vägen ut (hem) ser jag honom sitta alldeles för nära en annan brud. jag vet inte men det var som att någon stack en kniv i mig. jag fick ont i hela kroppen och skyndade mig hem. mina vänner, som vet om min situation, körde mig hem och en annan ringde och hade pepp talk i en timma medan jag grät.

efter vi lagt på (och ja, jag hade skickat ett sms till min kärlek innan där det stod: "du är nog inte up for it ikväll. du verkade upptagen") ringer han mig.

han: hej
hej
hur mår du?
okej, och du?
jo jag mår bra. jag är påväg hem nu. jag pratade i telefon.
okej.
men om du vill att jag ska komma så kanske jag kan göra det senare.
nej, jag ska gå och lägga mig nu (VAD I HELVETE MARY!!!!???)
emh okej... ah men då...
vi får ses en annan gång, okej?
okej, hejdå.
hejdå.

när vi lagt på insåg jag vilket jävla pucko jag är som ber om någonting och sen när jag har chansen till att få det säger jag: NEJ!

jag ringde en vän och stortjöt som en liten flicka och hon bara sa: äh men för fan skärp dig, smsa tillbaka att du är vaken och att han kan komma för fan. du skäms inte i såna här lägen. du gillar honom och obviously har han känslor kvar för dig med.

jag tackade min vän. torkade mina tårar. tog mod till mig och smsade.

jag fick inget svar.


Kommentarer
Postat av: jd

Han är INTE "the big love" älskling, han är the big freakin loser som du måste radera ur ditt liv, momento. det här är inget jävla carry och big äckel-scenario, on off fairytale, det här är en destruktiv relation som du måste ta dig ur nu.

2011-03-14 @ 19:15:29
Postat av: mary

jag vet.... innerst inne.

2011-03-15 @ 13:53:31

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback