Världens gång

Kvinnokämpar klassas som terrorister efter en ny fältstudie baserad på hur systemet används och missbrukas sedan USA gått in i Afganistan. De nya terroriståtgärdena som skall förebygga terrorism hos unga pojkar gör att flickors skolgång bortprioriteras och regeringens möjlighet att terroriststämpla organisationer har används som maktmedel för att bland annat strypa tillgångarna till kvinnorättsorganisationer. Läs mer i artikeln i DN här.


Hittade den här kampanjen på en hemsida och kände för att spy lite i min mun när jag insåg att det hela är en reklam för en hårsalong. Budskapet är att se bra ut i alla situationer, även när din man har misshandlat dig. Läs mer om detta här.



Kommentarer
Postat av: ulla

FY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VA ÄCKLILGT!

2011-09-01 @ 19:07:02
Postat av: Sapfo

Jag undrar hur de kvinnor som gömmer sig från misshandlade expojkvänner/makar, familj till dessa, nuvarande pojkvänner/makar till dessa kvinnor, män som misshandlas av deras hustruar/flickvänner, barn som också tvingas gömma sig, de som sett sin mamma/pappa misshandlas av den andra föräldern, mår när de ser detta.



Jag brukar ta det mesta med en nypa salt men det här är ju att förolämpa dem. Eller?

2011-09-02 @ 09:57:52

DINA TANKAR OM INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas inte)

URL/Bloggadress:

Tanke:

Trackback